Thursday, October 6, 2011

Di manakah tempat terbaik untuk meletakkan Iklan Google Adsense?

Mengapa, di muka surat web anda sudah tentu. Ok, hanya bercanda. Soalan sebenar perlu: "Adakah benar-benar apa-apa yang benar kepada khabar angin bahawa jika anda meletakkan orang-orang iklan Google AdSense sebenarnya dapat meningkatkan tindak balas" Menurut maklumat yang terbaik maklumat yang saya, jawapan kepada soalan itu: Ya.

Pakar Google AdSense sendiri berkata bahawa bahawa terdapat hubungan langsung antara penempatan iklan AdSense dan jumlah menurut klik yang terhasil.

Apabila iklan diletakkan di dalam "zon kandungan", dan bukannya di "zon pengiklanan", kadar tindak balas pada Google AdWords naik. Terdapat juga tanda-tanda yang menunjukkan bahawa iklan yang terdapat di sebelah kanan halaman yang diklik lebih daripada iklan yang terdapat di sebelah kiri.

Penganalisis pengiklanan dengan darjah dalam tingkah laku manusia dan psikologi telah membelanjakan beribu-ribu tahun manusia (orang-tahun?) Mengkaji bagaimana orang membaca dicetak dan kandungan Internet dan apa yang diperlukan untuk mendapatkan mereka untuk bertindak balas kepada iklan. Walaupun beberapa kajian ini adalah hak milik, atau hanya tersedia kepada sesiapa sahaja dengan $ 10,000 atau lebih untuk menghabiskan pada salinan, kajian-kajian lain telah diumumkan kepada orang ramai dan boleh dibaca oleh sesiapa sahaja yang berminat.

Google sendiri telah membebaskan beberapa maklumat yang relevan yang memberi tumpuan secara langsung terhadap peningkatan respons Google AdSense anda. Anda boleh membaca penemuan mereka di sini (https://www.google.com/support/adsense/bin/static.py?page=tips.html).

Sudah tentu, semua kajian di dunia tidak berbaloi bukit biji jika tidak bekerja pada laman web anda. Itulah sebabnya ia adalah penting untuk ujian, ujian, dan ujian lagi. Eksperimen dengan penempatan Google AdSense anda dan menjejaki hasil dalam tempoh masa. Google menyediakan tool Penjejakan sambutan dalam panel kawalan AdSense anda. Belajar bagaimana untuk menggunakan mereka. Seperti yang anda mula melihat apa yang mungkin hanya perbezaan sebagai tindak balas, anda akan dapat menentukan apa yang terbaik untuk laman web anda. Tetapi tidak berpuas hati. Apa yang bekerja untuk anda sekarang mungkin tidak berfungsi bulan depan jika anda menukar reka bentuk laman web anda atau kandungan.

Salah satu faktor yang paling penting dalam menentukan penempatan iklan anda adalah jenis kandungan yang laman web anda menyampaikan. Jika anda terutamanya laman e-dagang, dan anda mempunyai banyak gambar dan salinan iklan untuk produk anda sendiri yang bersaing untuk perhatian terhadap iklan AdSense, maka ia akan menjadi satu cabaran terutamanya yang sukar mendapat sebarang jumlah menurut klik Google AdSense yang layak. Ia adalah situasi seperti ini yang memerlukan ujian yang sangat teliti dan banyak percubaan dan kesilapan.

Blogs seolah-olah mempunyai banyak kejayaan menjana kadar tindak balas tinggi untuk penyenaraian Google AdSense. Mungkin ini kerana pembaca blog sedar bahawa hasil iklan adalah satu-satunya cara yang blogmaster kegemaran mereka boleh menyimpan lampu, jadi para pembaca berfikir klik pada iklan sebagai cara untuk membuat sumbangan.

Tidak kira apa yang pakar-pakar berkata, taruhan terbaik adalah untuk menyesuaikan penempatan iklan Google anda AdSense apa pengalaman anda sendiri menunjukkan paling sesuai untuk anda. Akhirnya, anda pakar yang perkara-perkara.